Dlaczego nie zwracasz pracownikowi uwagi, że źle robi?
- „Dlaczego nie zwracasz pracownikowi uwagi na to, że źle robi, przecież jest dokładnie ustalone jak powinien robić?”
- „Bo są teraz ciężkie czasy z pracownikami”.
Uśmiechnęłam się pod nosem i pomyślałam, czy aby na pewno? 😉
💡Jak pewnie się domyślacie, nie był to prawdziwy powód. Prawdziwą przyczyną było to, że pracownik był silną osobowością i potrafił wyrazić wprost swoje niezadowolenie z poleceń szefa. Natomiast menedżer bał się reakcji pracownika, dlatego tolerował jego zachowanie. 👀
📌Takich przypadków można przytoczyć więcej, to nie jest wielkie odkrycie. Wiele szefów pozwala na niewłaściwe zachowania swoich pracowników. Pozwalają sobie wchodzić na głowę. Przyczyny mogą być różne:
– boimy się, że pracownik odejdzie z pracy, a jest dobrym fachowcem,
– chcemy być dobrym szefem i boimy się opinii swoich przełożonych,
– nie lubimy się kłócić,
– nie wiemy, jak poradzić sobie w sytuacji, gdy ktoś na nas podnosi głos, itp.
Czy takie powody powinny pozwalać akceptować niewłaściwe zachowania pracowników?
Pracując z klientami, często odkrywają, że są to ich nieuzasadnione lęki, obawy, z którymi mogą sobie poradzić. Muszą nauczyć się umiejętnie komunikować swoje oczekiwania, radzić sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami. To wymaga trochę czasu i wiedzy, ale warto się tego nauczyć.
💭Ostatnio byłam świadkiem takiej właśnie rozmowy, miedzy właścicielem firmy a menedżerem.
❓A jak Ty radzisz sobie z trudną sytuacją z pracownikiem?
❓Jak się czujesz w niekomfortowych dla Ciebie relacjach?
❓W jaki sposób dbasz o siebie w trudnych sytuacjach z pracownikami?
❓Jak to, że tolerujesz niewłaściwe zachowania pracownika wpływają na efekty pracy i atmosferę w zespole?
❓Jak długo chcesz tolerować niewłaściwe zachowania swoich podwładnych?
Przeczytaj także https://annadziwulska.pl/po-co-budowac-zaufanie-w-zespole/ i działaj!