Dla Ciebie są ważniejsze wyniki czy ludzie?
Bardziej interesują Cię wyniki, czy ludzie?
Jeśli interesują Cię bardziej wyniki niż ludzie i dajesz to odczuć swoim ludziom, to nie dziw się, że te wyniki są słabe, albo niestabilne.
Jeśli szef jest nastawiony na wyniki/cel i w taki sposób prezentuje swoją postawę, to najprawdopodobniej pracownik czuje, że jest tylko narzędziem w rękach szefa. A kto z nas lubi być narzędziem? Pewnie nikt, no na pewno nie ja i też nie chciałabym, żeby moi ludzie się tak czuli. W takim przypadku, ludzie czują stres i niepokój, gdy słyszą, że liczą się tyko wyniki. Co z reguły tacy pracownicy słyszą: „wyniki są …..”, „jeszcze nam brakuje …” , „świetne wyniki, ale możemy więcej”?
Jeśli ludzie czują się jak roboty, nie są zauważani, to nawet w dłuższej perspektywie mogą przestać cieszyć premie i wysokie nagrody. Pracownicy zaczynają tracić zaufanie, przestają być lojalni, zaczynają szukać czegoś innego, no i wcześniej, czy później odchodzą.
Zgadzasz się, że musisz dbać o ludzi i wyniki?
W tym miejscu możesz zakwestionować to, co wyżej napisałam i powiedzieć, że przecież o to chodzi, żeby osiągać wysokie wyniki. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić, jednak jestem zwolenniczką interesowania się ludźmi i wynikami jednocześnie.
Ludzie, którzy czują, że szef się nimi interesuje, że są dla nich ważni, doceniają ich wkład i zaangażowanie, to czują się bezpieczni, potrzebni. Dzięki temu bardziej im się chce, są bardziej kreatywni, mocniej zaangażowani i w konsekwencji bardziej odpowiedzialni. Jak to ma się do wyników? Pewnie, sam umiesz sobie odpowiedzieć na to pytanie.
Jak zadbać o ludzi, żeby osiągać fantastyczne wyniki?
👉pytaj jak im się pracuje
👉pytaj czego potrzebują, sprawdź co lubią, jakie mają zainteresowania, hobby, po prostu poznaj ich
👉daj im przestrzeń do ich własnych pomysłów
👉słuchaj tego co mówią i bierz ich zdanie pod uwagę
👉zanim zakwestionujesz ich zdanie, przemyśl jaką mają propozycję
👉zaufaj im, oni mają doświadczenie
👉dyskutuj, nawet, a właściwie głównie, jeśli macie inne zdanie
👉wyjaśniaj to, czego nie rozumieją
👉wskazuj cele zespołu i cele indywidualne, wyjaśniaj jak cele indywidualne wpływają na zespół
👉rozwijaj ich, tym samym deleguj zadania, wtedy będą również mieli możliwość rozwoju
👉ustalaj zasady współpracy, pracuj na bieżąco nad tymi zasadami, wtedy pracownik czuje się bezpiecznie, wie co mu wolno, czego nie
👉spotykaj się cyklicznie, zarówno z zespołem jak i z poszczególnymi pracownikami
👉zbuduj wspaniały zespół.
A Ty co dodałabyś/dodałbyś do tej listy?
Chcesz mieć wyniki, zadbaj najpierw o ludzi, bo to oni są kluczem do osiągania sukcesów!
Masz ochotę, to podziel się jak jest u Ciebie. Jeśli chcesz to zmienić i popracować w tym temacie, to zapisz się na gratisową konsultację. Zobaczysz jak pracuję, wyniesiesz dla siebie wartościowe wnioski. Ja z kolei sprawdzę, czy będę mogła Tobie pomóc. Zapisać możesz się https://annadziwulska.pl/coaching-mentoring/
Przeczytaj także https://annadziwulska.pl/z-czym-wam-sie-kojarzy-szef-zosia-samosia/ i działaj!