Wyniki czy ludzie?

Dla Ciebie są ważniejsze wyniki czy ludzie?  

Bardziej interesują Cię wyniki, czy ludzie?

Jeśli interesują Cię bardziej wyniki niż ludzie i dajesz to odczuć swoim ludziom, to nie dziw się, że te wyniki są słabe, albo niestabilne.

Jeśli szef jest nastawiony na wyniki/cel i w taki sposób prezentuje swoją postawę, to najprawdopodobniej pracownik czuje, że jest tylko narzędziem w rękach szefa. A kto z nas lubi być narzędziem? Pewnie nikt, no na pewno nie ja i też nie chciałabym, żeby moi ludzie się tak czuli. W takim przypadku, ludzie czują stres i niepokój, gdy słyszą, że liczą się tyko wyniki.  Co z reguły tacy pracownicy słyszą: „wyniki są …..”, „jeszcze nam brakuje …” , „świetne wyniki, ale możemy więcej”?

Jeśli ludzie czują się jak roboty, nie są zauważani, to nawet  w dłuższej perspektywie mogą przestać cieszyć premie i wysokie nagrody. Pracownicy zaczynają tracić zaufanie, przestają być lojalni, zaczynają szukać czegoś innego, no i wcześniej, czy później odchodzą.

Zgadzasz się, że musisz dbać o ludzi i wyniki?

W tym miejscu możesz zakwestionować to, co wyżej napisałam i powiedzieć, że przecież o to chodzi, żeby osiągać wysokie wyniki. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić, jednak jestem zwolenniczką interesowania się ludźmi i wynikami jednocześnie.

Ludzie, którzy czują, że szef się nimi interesuje, że są dla nich ważni, doceniają ich wkład i zaangażowanie, to czują się bezpieczni, potrzebni. Dzięki temu bardziej im się chce, są bardziej kreatywni, mocniej zaangażowani i w konsekwencji bardziej odpowiedzialni. Jak to ma się do wyników? Pewnie, sam umiesz sobie odpowiedzieć na to pytanie.

Jak zadbać o ludzi, żeby osiągać fantastyczne wyniki?

👉pytaj jak im się pracuje

👉pytaj czego potrzebują, sprawdź co lubią, jakie mają zainteresowania, hobby, po prostu poznaj ich

👉daj im przestrzeń do ich własnych pomysłów

👉słuchaj tego co mówią i bierz ich zdanie pod uwagę

👉zanim zakwestionujesz ich zdanie, przemyśl jaką mają propozycję

👉zaufaj im, oni mają doświadczenie

👉dyskutuj, nawet, a właściwie głównie, jeśli macie inne zdanie

👉wyjaśniaj to, czego nie rozumieją

👉wskazuj cele zespołu i cele indywidualne, wyjaśniaj jak cele indywidualne wpływają na zespół

👉rozwijaj ich, tym samym deleguj zadania, wtedy będą również mieli możliwość rozwoju

👉ustalaj zasady współpracy, pracuj na bieżąco nad tymi zasadami, wtedy pracownik czuje się bezpiecznie, wie co mu wolno, czego nie

👉spotykaj się cyklicznie, zarówno z zespołem jak i z poszczególnymi pracownikami

👉zbuduj wspaniały zespół.

A Ty co dodałabyś/dodałbyś do tej listy?

Chcesz mieć wyniki, zadbaj najpierw o ludzi, bo to oni są kluczem do osiągania sukcesów!

Masz ochotę, to podziel się jak jest u Ciebie. Jeśli chcesz to zmienić i popracować w tym temacie, to zapisz się na gratisową konsultację. Zobaczysz jak pracuję, wyniesiesz dla siebie wartościowe wnioski. Ja z kolei sprawdzę, czy będę mogła Tobie pomóc. Zapisać możesz się https://annadziwulska.pl/coaching-mentoring/

Przeczytaj także https://annadziwulska.pl/z-czym-wam-sie-kojarzy-szef-zosia-samosia/ i działaj!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *